Ukážkové video zadarmo

Ukážkové video zadarmo - Pilotné komentované edukačné video z techniky jazzového tanca.

Obsahuje tri krátke ukážky, ktoré predstavia cvičenia s metodickým postupom na vypracovanie požadovanej kvality pohybu.

Cvičenia sú zamerané na vypracovanie základných technických prvkov a pohybových kvalít techniky jazzového tanca.

Contemporary #1

  1. Cvičenie: Warm up – zahriatie tela, cvičenie zamerané na uvedomenie si kontralaterálneho prepojenia v kombinácií so spinálnym vzorcom pohybu
  2. Cvičenie: zamerané na prepojenie hornej a dolnej časti tela pri zmene opornej plochy s uvedomením si sekvencie pohybového vzorca uvoľnenie – odtlačenie a natiahnutie – pritiahnutie
  3. Cvičenie: zamerané na vnímanie vnútornej vertikály pri páde tela s náhlou zmenou smeru pohybu
  4. Cvičenie: zamerané na protiťah periférnych častí proti smeru pádu s aplikáciou polohy off balance

Zakúpiť video

Contemporary #2

  1. Cvičenie: Kombinácia so zameraním na prepojenie dych a pohyb, centrum – periféria
  2. Cvičenie: Kombinácia so zameraním na prepojenie P a Ľ strany tela s postupom do priestoru
  3. Cvičenie: Kombinácia so zameraním na rozvoj pohybu P a Ľ strany tela, aplikácia pohybového vzorca uvoľnenie – odtlačenie a natiahnutie – pritiahnutie
  4. Cvičenie: Kombinácia so zameraním na rozvoj pohybového vzorca uvoľnenie – odtlačenie a natiahnutie – pritiahnutie ako prípravné cvičenie na skoky so zmenou priestorovej úrovne
  5. Cvičenie: Kombinácia so zameraním na spinálny vzorec pohybu („vlna“ v chrbtici iniciovaná od temena alebo kostrče)
  6. Cvičenie: Kombinácia je zameraná na pohyb tela po špirálovitej dráhe s postupom do priestoru

Zakúpiť video

Contemporary #3

  1. Cvičenie: Kombinácia so zameraním na iniciáciu pohybu periférnymi časťami
  2. Cvičenie: Predprípravná kombinácia na sklzy s postupom po priestore
  3. Cvičenie: Kombinácia so zameraním na rotáciu tela po špirále s prenosom váhy na horné končatiny
  4. Cvičenie: Kombinácia so zameraním na vnímanie pohybu periférnych častí k centru a od centra s postupom do priestoru
  5. Cvičenie: Kombinácia zameraná na uvoľňovanie hmotnosti tela do priestoru
  6. Cvičenie: Kombinácia zameraná na dynamické polohy a pohyb mimo vertikálnej osi
  7. Cvičenie: Malá tanečná variácia

Zakúpiť video

Contemporary #4

  1. Cvičenie : Warm up – zahrievacie cvičenie zamerané na kontra laterálne prepojenie tela
  2. Cvičenie : kombinácia zameraná na prepojenie hornej a dolnej časti tela s uvedomovaním si sekvencie pohybového vzorca „uvoľnenie – odtlačenie“ a „natiahnutie – pritiahnutie“
  3. Cvičenie: kombinácia v stoji zameraná na artikuláciu horných a dolných končatín, uvedomenie si špirálového pohybu chrbtice a kontra laterálneho natiahnutia periférnych častí.
  4. Cvičenie: kombinácia zameraná na proti- ťah periférnych častí tela proti smeru pádu s aplikáciou polohy „off balance“.
  5. Tanečná variácia zameraná na pohyb tela po špirálovitej dráhe so zmenou priestorovej úrovne.
 

Zakúpiť video

Jazz #1

  1. Cvičenie: Warm up – zahriatie celého tela, side stretches, rolovanie tela, stretch dolných končatín, hrudný záklon
  2. Cvičenie: Knee bend – precvičuje knee bend, deep knee bend , torso twist, table top
  3. Cvičenie: Prances – Brushes – vypracováva techniku dolnej končatiny, zložitejšia forma aj so zapojením základného jazzového port de bras
  4. Malá variácia: precvičuje kicks, izolácie jednotlivých častí tela, pirouettes, small jump, pas de bourré
  5. Grand battement jeté: precvičuje švihy dolnej končatiny v polohách attitudes en avant, attitude á la seconde, ďalej pirouettes, pas chassé

Zakúpiť video

Jazz #2

  1. Cvičenie: Warm up – rolovanie tela v 1. a 2. paralelnej pozícii, table top v 1., 2. a 4. paralelnej pozícii, knee bend v 1.paralelnej pozícii, side stretch, relevé v 1. paralelnej pozícii
  2. Cvičenie: Knee bend - knee bend v I.a II. vytočenej pozícii s jazzovým port de bras, deep knee bend v II. vytočenej pozícii, prechod do table top paralelne v 2. paralelnej pozícii, 4. pozícia plié paralelne, dégagé – prenesenie váhy na jednu dolnú končatinu
  3. Cvičenie: Prancesn - prances paralelne a en de hors (vytočene), passé paralelne a vytočene
  4. Cvičenie: Brushes - brush en avant, brush derriére, demi rond á la seconde, jednoduché port de bras (práca horných končatín)
  5. Cvičenie: Kicks - kick vpred paralelne, stranou vytočene, pas de bourré s postupom do strany
  6. Cvičenie: Extentions - passé – développé paralelne en avant (vpred), passé dévellopé en de hors á la seconde (stranou), pas balancé (spojovací krok), prechod cez sed po podlahe

Zakúpiť video

Jazz #3

  1. Cvičenie: Warm up - Zahrievacie cvičenie – side stretches, table top, 4. paralelná pozícia
  2. Cvičenie: Knee bend a deep knee bend - Demi plié a grand plié v I. a II. vytočenej pozícii, Torso twist v 4. paralelnej pozícii, Body roll cez ripple
  3. Cvičenie: Brushes - Prance, brush do všetkých smerov, énveloppé do všetkých smerov, passé, jazzové port de bras, Ripple, body roll cez ripple
  4. Cvičenie: Malá variácia na precvičenie 4. paralelnej pozície
  5. Cvičenie: Nácvik prvku Flick v horných a dolných končatinách
  6. Cvičenie: Krátka tanečná kombinácia s použitím nacvičených technických prvkov

Zakúpiť video

Jazz #4

1. Cvičenie: Warm-up – kombinácia zameraná na rozohriatie všetkých svalových partií, side stretches. Table top v IV. paralelnej pozícii, leg stretches 2. Cvičenie: Knee bend a deep knee bend – kombinácia zameraná na precvičenie plié a grand plié v I. a II. vytočenej pozícii s pretočením do paralelnej pozície a späť do vytočenej, poloha Table top v plié v 2. paralelnej pozícii 3. Cvičenie: Prances a Brushes – kombinácia zameraná na techniku dolných končatín so súčasným zapojením Torso twist v hornej časti tela 3-A. Kombinácia Prances a Brushes so zapojením práce horných končatín /koordinácia práce horných a dolných končatín/ 4. Prípravné cvičenie na Rond de jambe par terre /pohyb dolnej končatiny po kružnicovej dráhe, vedený po podlahe/ 5. Prípravné cvičenie pre Kicks attitude paralelne vpred a vytočene stranou v ľahu na zemi a v stoji 6. Kombinácia zameraná na precvičenie  4. paralelnej pozície vpred a stranou a jej používania ako preparácie na pirouette en dehors a en dedans    

Zakúpiť video

Limon #1

  1. Cvičenie: prípravné cvičenie v sede, precvičenie zavesenia tela v predklone, úklone a v záklone, voľného pádu v horných končatinách
  2. Cvičenie: prípravné cvičenie v stoji – zavesenie tela v predklone, úklone a záklone, koordinácia zavesenia tela v rôznych smeroch aj s pridaním pliés v dolných končatinách
  3. Cvičenie: precvičuje koordináciu voľného pádu v horných končatinách a zavesenia tela v rôznych smeroch s pridaním plié a grand plié v dolných končatinách, precvičuje prechod cez uzlový sed na podlahe
  4. Cvičenie: priestorová variácia, ktorá precvičuje trojkročku so zapojením práce horných končatín, prechod cez uzlový sed

Zakúpiť video

Limon #2

  1. Cvičenie: Práca s torzom - je zameraná na precvičovanie postupnosti práce chrbtice, horných končatín a swingový pohyb horných končatín
  2. Cvičenie: Plié - precvičuje demi-plié so súčasnou prácou torza a horných končatín, uvoľňovanie váhy cez dolné končatiny, pád a zavesenie v horných končatinách
  3. Cvičenie: Battement tendu - práca s chodidlom, postupná práca chodidla, precvičuje rôzne polohy a silu chodidla.
  4. Cvičenie: Pohybová väzba - precvičuje pohyb s postupom do priestoru, trojkročku so zapojením swingového pohybu horných končatín, prechod cez uzlový sed.

Zakúpiť video

Limon #3

  1. Cvičenie: Prípravné zahrievacie cvičenie - práca s torzom predklon, úklony, poloblúk, voľný pád v horných končatinách, práca na podlahe: rolovanie chrbtice, hrudný záklon, voľný pád v dolných končatinách
  2. Cvičenie: Bouncés - bounce a double bounce v paralelnej pozícii, v I. a II. vytočenej pozícii, postupný pohyb v horných končatinách
  3. Cvičenie: Prances a brushes - práca chodidla a dolnej končatiny, Prances a brushes so zapojením voľného pádu v torze a horných končatinách
  4. Cvičenie: Voľný pád v dolných končatinách - v I. a v II. vytočenej pozícii, zapojenie poloblúka s torzom, dégagé v second position
  5. Cvičenie: Krátka tanečná kombinácia so zapojením prvkov nacvičených v tréningu

Zakúpiť video

Limon #4

  1. Cvičenie – Warm up, (stretch + plié)
  2. Cvičenie – Battement tendu
  3. Cvičenie – Double bounces (dvojité vypérovanie)
  4. Cvičenie – Leg swings
  5. Cvičenie – Leg swings s postupom do priestoru

Zakúpiť video